czwartek, 10 maja 2012

Robieniem kosmetyków zainteresowałam się, gdy miałam kilkanaście lat i dostałam od swojej przyjaciółki książkę o wdzięcznym tytule "Kosmetyki naturalne". Wgryzłam się z entuzjazmem i jakiż był mój zawód, gdy okazało się, że wielu potrzebnych produktów w Polsce kupić nie można (książka jest niemiecka). Teraz jest już dużo lepiej, dlatego od kilku lat mogę sobie robić kremy, balsamy, mydła, kule kąpielowe, maseczki, peelingi..
Do robienia kosmetyków trzeba nieco cierpliwości i warto zaopatrzyć się w odpowiednie sprzęty i materiały, więc większości ludzi, po prostu, nie chce się tego robić. Ale ciągle jeszcze jest sporo kosmetyków, które można sobie zrobić ot tak - bez większych nakładów finansowych, czasowych, bez wysiłku.
Na przykład najprostszy krem tłusty, odpowiedni do każdego typu cery:
50 g oleju roślinnego
5 g wosku pszczelego
kilka kropli olejku zapachowego - wg naszych upodobań
Trzeba rozpuścić wosk w miseczce nad parą lub w kąpieli wodnej, dodać olej, wymieszać, na końcu dodać olejek zapachowy i gotowe.

A na bazie tego kremu możemy zrobić wspaniała maseczkę dla cery suchej:
1 łyżeczka tłustego kremu
pół dojrzałego avocado
1 łyżeczka miodu
Avocado rozgniatamy, dodajemy miód i krem, dokładnie mieszamy. Można dodać odrobinę słodkiej śmietanki, jeśli konsystencja nie jest odpowiednia.
Nakładamy, omijamy tradycyjnie okolice oczu i relaksujemy się :-)

2 komentarze: